Mondo Perfetto Preview
In Mondo Perfetto onderzoekt Corpo Máquina’s artistiek leider Guilherme Miotto hoe ons denken beweging beïnvloedt en hoe beweging de geest vormt. Vanuit het idee dat lichaam, geest, ziel en ruimte op zo’n fundamentele manier met elkaar verweven zijn, trekt hij de mogelijkheid om één van deze elementen los van de ander te zien in twijfel. In de eenvoud van beweging probeert hij een manier te vinden om de gelaagde realiteit waarin we ons bevinden met publiek te delen.
Guilherme treedt zelf op als danser, samen met de Zweedse danseres Julia Nielsen. In een open en gedeelde ruimte ontrafelt Guilherme diep in het lichaam verborgen intenties en probeert hij het wát met het wáár te verbinden. Strategie hierbij is om alle elementen van zijn werk – aanwezigheid, gedachten, verbeelding, dans, muziek – te benaderen als vibraties. Trillingen die ingezet kunnen worden om de scherpe randen te vervagen van de grenzen waarmee we onszelf in ons hoofd scheiden van elkaar en van de dingen om ons heen. Zo ontstaat een oproep tot eenheid binnen een door onszelf veroorzaakte, verstrooide werkelijkheid. De voorstelling heeft een interactief einde waarbij de gemeenschap/het publiek is uitgenodigd om deel te nemen.
Er wordt samengewerkt met de klassieke percussionist Pedro Paixão. Zowel het proces als de voorstelling worden door Pedro begeleid met composities van J.S. Bach op de marimba. Pedro is een geschoolde muzikant die muziek eerder benaderd via zijn zintuigen dan via kennis. Pedro’s intuïtieve manier van spelen past perfect bij een danswerk.
CREDITS MONDO PERFETTO:
Choreografie Guilherme Miotto
Dans Julia Nielsen, Guilherme Miotto
Muzikant Pedro Paixão
Dramaturgie Moos van den Broek
Vormgeving en kostuums Anne Habermann
Lichtontwerp Erik van de Wijdeven
Repetitor Varenka Theunynck
Productie Corpo Máquina Society
Klik hier voor programma Julidans x Whynot: OFF Venue en tickets…