Stop Making Sense

Learn more

choreografie en dans Alesya Dobysh / soundscape Max Frimout / light design Erik van de Wijdeven 

Dynamiek, ritme, flow, explosie

Als ongekroonde koningin van de house dance deelt Alesya Dobysh haar liefde voor de dans met ongekende vrijgevigheid en knipoogt ze vrolijk naar onze merkwaardig beperkte relatie met ons lichaam.

In de solo Stop Making Sense werpt ze zichzelf voortdurend door de ruimte op de grens van tuimelen en controle, beheersing en laten gaan. Geïnspireerd door de beroemde serie ‘Men in the City’ van beeldend kunstenaar Robert Longo suggereert Dobysh onstabiel terrein. Longo’s vallende figuren wisselt ze op briljante wijze af met razendsnel voetenwerk, wendingen en verdraaiingen. Zo creëert ze een unieke, ritmische taal die het lichaam kwetsbaar maakt en onvoorspelbaarheid laat ademen.

 

Alesya Dobysh (1990) sloot zich in 2020 aan bij Corpo Máquina Society. Het zoeken van Alesya naar haar taal in een cross over van house, jazz-fusion, hip-hop, breakdance en hedendaagse moderne dans past zeer goed in het palet van werk dat Corpo Máquina wil stimuleren. Voor Corpo Máquina Society en de Corpo Máquina-makers is het glashelder dat wat we hedendaagse dans noemen relevant en levend blijft als het zich voedt met de energie, intuïtie en authenticiteit van vormen en stijlen uit de zogenoemde urban dance – vormen die verankerd zijn in de persoonlijke ervaring van dansers/makers en die ieders uniciteit als fundament beschouwen.